prickhundar

Alla inlägg under november 2008

Av Eva - 3 november 2008 16:36

igår stog klockan på 03.45 gick satte på kaffe väckte gubben vi fikade och rastade en trött Angie. Lisa och Imsa kom vid 05.00 ocj vi åkte iväg till utställningen i Växjö. Det gick fort ner hade ju trevligt sällskap.

När vi kom til utsällnings platsen så ställde vi upp burar och stolar och la in hundarna i burarna och stog en shoppingrunda vi tyskte vi hade god tid tills Imsa skulle in. När vi kom tillbaka till hundarna så hade vi tänkt att ge dem mat och jag hade ju glömt mat till Angie men Lisa hade med så Angie kunde få MEN när vi komm tillbaka så var det dags för Imsa och klockan var väl typ 9.15 och de först hundarna började 9.00 Imsa och Kisa in i ringen stackarn hade inte ätit frukost men det gick bra. Efter var det min tur bedömningen gick med raketfart och jag tyckte domaren var lite okoncentrerad på vad han gjorde.

Så båda hundarna hade blivit bedömda när klockan var ca 10.00 och nu äntligen fick de mat "Angie hälsar till Imsa" och tackar för maten.

Lisa och jag åt lite också sedan tog en promenad med hundarna och våra tjejer lekte jättfint de såg nästan ut som om de var syskon.

Angie var med i uppfödargruppen så vi stannade kvar det började klockan 15.00 och Florence kom på 2:a. Efteråt packade vi ihop och gick till bilen. Vi var hemma hos mig vid 7 tiden tror jag vi åkte när det var mörkt och kom hem när det var mörkt. Vi var ju på shoppingtur också jag köpte ett nytt utställningskoppel och ett nytt läderkoppel det var små mjukt och härligt.

Tack Lisa för ett trevligt sällskap det får vi göra om.


Av Eva - 3 november 2008 16:08

igår stog klockan på 03.45 gick satte på kaffe väckte gubben vi fikade och rastade en trött Angie. Lisa och Imsa kom vid 05.00 ocj vi åkte iväg till utställningen i Växjö. Det gick fort ner hade ju trevligt sällskap.

När vi kom til utsällnings platsen så ställde vi upp burar och stolar och la in hundarna i burarna och stog en shoppingrunda vi tyskte vi hade god tid tills Imsa skulle in. När vi kom tillbaka till hundarna så hade vi tänkt att ge dem mat och jag hade ju glömt mat till Angie men Lisa hade med så Angie kunde få MEN när vi komm tillbaka så var det dags för Imsa och klockan var väl typ 9.15 och de först hundarna började 9.00 Imsa och Kisa in i ringen stackarn hade inte ätit frukost men det gick bra. Efter var det min tur bedömningen gick med raketfart och jag tyckte domaren var lite okoncentrerad på vad han gjorde.

Så båda hundarna hade blivit bedömda när klockan var ca 10.00 och nu äntligen fick de mat "Angie hälsar till Imsa" och tackar för maten.

Lisa och jag åt lite också sedan tog en promenad med hundarna och våra tjejer lekte jättfint de såg nästan ut som om de var syskon.

Angie var med i uppfödargruppen så vi stannade kvar det började klockan 15.00 och Florence kom på 2:a. Efteråt packade vi ihop och gick till bilen. Vi var hemma hos mig vid 7 tiden tror jag vi åkte när det var mörkt och kom hem när det var mörkt. Vi var ju på shoppingtur också jag köpte ett nytt utställningskoppel och ett nytt läderkoppel det var små mjukt och härligt.

Tack Lisa för ett trevligt sällskap det får vi göra om.



Av Eva - 1 november 2008 17:57

Nu är bilen packad och tankad, skall bara lägga ut fikat men det får jag göra imorgon. Ställer väckarklockan på 03.30 usch vad hemskt att gå upp så tidigt tänk på oss när ni går upp då har vi varit uppe ett antal timmar.

Håll nu tummarna för oss.


Ovido - Quiz & Flashcards