prickhundar

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Hundbad & hundbus!!!

Av Eva - 31 juli 2011 15:22

I fredags åkte vi till Nordsjön i Vrestaby och badade där var jag och badade när jag var liten, vi hade sommarstuga i Eskilsby.

Här kommer några kort.


                                                            T.o.m jag badade och det var riktigt härligt. Och husse tog kort.


Eva & hundarna


 
 
Angelica - En Partilletjej

Angelica - En Partilletjej

13 januari 2012 17:38

HEJ !
jag har funderat lite på hur man kan stötta vissa föreningar som håller på med djuradoptioner utomlands. Visste du att man i Rumänien kan kapa en hemlös hunds öron eller svans och gå o få betalt för detta? DinasArk som jobbar i Rumänien försöker rädda dessa hundar, via adoptioner av hundar till Sverige o andra EU-länder och även steriliserar och vaccinerar hundarna för att de inte ska bli dödade av befolkningen.
DinasArk består av bland annat en tjej vid namn Ester som utbildar sig till vetrinär nere i Cluj på hänget de flesta hundarna kommer ifrån innan de flyttar till hundhotellet. Jag har förstått att de får en hel del penga-donationer av privatpersoner, men min tanke är att kunna samla ihop leksaker, gosedjur mm som hundarna kan få nere i Cluj.
Så vet du med dig att du har hund, eller haft, eller helt enkelt bara håller på med hundartiklar och är villig att donera. Det kan vara t ex en bädd du inte längre använder, koppel, halsband, leksaker, hundben, reflexer mm.. Donera ! Antingen kontaktar du mig, eller DinasArk direkt via: donationer@dinasark.se . Som sagt, " INGEN kan göra allt, men ALLA kan göra något "

//Vänligen, Angelica

http://angelicakjellen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 16 december 2012 14:39

Av Eva - 21 oktober 2012 20:36

Av Eva - 21 oktober 2012 20:05

Sen jag skrev har Lova blivit Champion hon blev det i Backamo på sim 6:e utställning. Och i Sofiero fick hon sitt första CACIB. ...

Av Eva - 4 juni 2012 21:11

Nu kan man skriva i bloggen på IPhone jättebra då kanske jag skriver oftare . Det var väldigt länge sedan jag skrev här. Men det har väl inte hänt då mycket. Lova har börjat löpa sist hon löpte var i april förra året och Gustav har blivit så kär ...

Av Eva - 3 mars 2012 16:37

Nu är det vår här i Mölnlycke.... solen skiner och det är plusgrader så skönt. Jag har varit ute med hundarna ovanligt eller? Först tog jag och Lova en promenad det är så skönt att gå med en hund. Vi gick ner till fotbollsplanen och busade, slä...

Ovido - Quiz & Flashcards