prickhundar

Alla inlägg under april 2011

Av Eva - 16 april 2011 19:45

Idag har vi varit och hälsat på hos Mia min dotter, med familj, alla lika glada som vanligt. Fikade  sattade och pratade. Idag var äntligen Lisa vaken så jag fick pussa och gosa med henne och fick jätte många pussar av Tindra.

   Tindra räknar sina pengar.  

 

  

Mina yngsta barnbarn sötnosarna Lisa 3 månader och Tindra 19 månader och redan storasyster. men är även lillasyster till storasyskonen Emil, Ida och Linnéa.

     

Lilla tjockisen som var så sjuk i februari tur hon klarade sig.

     Fiona, vår katt, är på semsester hos Mia det går kanon bra, hon har tre egna katter och Fiona verkar trivas där. Men hon får komma hem när vi har flyttat till Mölnlycke.   Mia ville inte vara med på kort så det blev en halv Mia och Lisa.   Tindra är en väldig bestämd dam. jag lär mig nog snart krypa.        

..eller gå kankse?

  Lova ligger i huvudet i mitt knä min lilla gostjej.

 

Ida och Nea var ute och cyklade på sina nya cyklar och Emil satt och spelade data spel så det blev inte några kort på dem.

 

Vi var ute och gick med hundarna och sedan blev det en god middag.

Efter många timmar så åkte vi hem igen.


Tittade på tv och sedan sängen.

Hoppas att er helg har varit skön.

Eva & hundarna 


Av Eva - 15 april 2011 13:57

Äntligen fredag igen, skönt för jag vill att tiden skall gå fort tills den 1 juni då får vi lägenheten flyttar ner till Göteborg eller rättare sagt Mölnlycke igen vi bodde där innan vi köpte huset i Härryda. Vi har fått en 2:a med en liten uteplats så man kan sitta ute när det är fint väder. Känns så skönt vi vet att vi trivs där och fina promenader stigar och skogar att gå med hundarna, nära till mina barn och barnbarn.


Igår tog jag och hundarana en promenad i skogen men som vanligt gick jag vilse var ute i ca 3 timmar när vi äntligen kom fram till vägen så det var bara att gå hemåt, det är 50 på vägen men bilarna kör som om det vore 90 vägen är smal och kurvig men det gick bra hundarna var så duktiga.


På måndag skall jag börja på vardagslydnad kurs med Lova skall bli så himla kul.


Ja vädret måste jag ju skriva om det är +10 och både soligt och mulet.


Lite kort också så ni glömmer oss eller hundarna.

                   


Önskar en trevlig helg till alla och lycka till alla som skall ställa ut i Västerås i helgen.

Eva & hundarna





Av Eva - 15 april 2011 13:21

får vi Idag är det fredag igen, skönt för jag vill att tiden skall gå fort tills den 1 juni då får vi lägenheten coh vi flyttar den 3 juni flyttar vi ju till Göteborg eller rättare sagt Mölnlycke igen vi bodde där innan vi köpte huset i Härryda. Vi har fått en 2:a med en liten uteplats så man kan sitta ute när det är fint väder. Känns så skönt vi vet att vi trivs där och fina promenader stigar och skogar att gå med hundarna, nära till mina barn och barnbarn.


Igår tog jag och hundarana en promenad i skogen men som vanligt gick jag vilse var ute i ca 3 timmar när vi äntligen kom fram till vägen så det var bara att gå hemåt, det är 50 på vägen men bilarna kör som om det vore 90 vägen är smal och kurvig men det gick bra hundarna var så duktiga.


På måndag skall jag börja på vardagslydnad kurs med Lova skall bli så himla kul.


Ja vädret måste jag ju skriva om det är +10 och både soligt och mulet.


Lite kort också så ni glömmer oss eller hundarna.

                   


Önskar en trevlig helg till alla och lycka till alla som skall ställa ut i Västerås i helgen.

Eva & hundarna





Av Eva - 8 april 2011 16:46

   Den 13 mars fick vår underbara Daizie "Jilloc´s Diamond Are Forever" somna in hon skulle bli 13 år 20 maj.


Vi saknar henne så mycket det var en väldigt speciell dalmatiner.


Men en annan glad nyhet är att gubben har fått jobb i Göteborg så vi flyttar ner den 1 juni. Skall bli så skönt att komma tillbaka.


Annars är allt som vanligt.


Jag väntar på våren som inte vill komma idag blåser det storm men solen skiner.


Ha en trevlig!!!

Eva & hundarna

Ovido - Quiz & Flashcards