prickhundar

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Eva - 28 augusti 2010 18:09

Idag vaknade Lova vid 6 tiden som vanligt gick ner tjerna fick välling. Skulle ju på utställning på Varas brukshundsklubb men det regnade så jättemycket och eftersom inte tältuppsättaren Arne skulle följa med så bestämde jag att vi inte skulle åka så jag kryp ner i sängen igen.

Men vaknade igen klockan 8 då var det uppehåll det blev en snabb frukost och iväg.

Utställningen började 9.00 och Lova skulle gå in som 49 så vi skulle hinna och det gjorde vi med god marginal Lova blev BIR valp i 6-9 månader och skulle in i stora ringen på eftermiddagen.

Det regnade lite men inte så vi blev blöta jag gick och köpte en kopp kaffe och Lova låg i buren och sov vi var ute och gick en runda tittade på de andra hundarna.

Till slut så började det i stora ringen först var det valpar 4-6 månader det var många. Efter det valpar 6-9 månader och där var det jättemånga och många fina hundar vi fick springa ett varv och sedan var för sig, Lova skötte sig bra sprang och hoppade inte som en groda. Domaren plockade ut hundarna som inte gått vidare när det var 6 stycken kvar stog hon och tittade på Lova och en rottis. Jaaa Lova fick vara kvar. Ett varv till på 5:te plats kom en litenliten hund och Lova blev BIS 4:a och vem som vann var en det vet jag inte jag blev så glad att hon blev placerad och var så duktig i ringen och utanför trots att hon löper. Tre fina rosetter fick vi med oss hem.

Eftersom jag var ensam där så blev det inget kort från idag men här kommer ett från Tvåkker när Lova blev Bir och vi fick springa i stora ringen där men blev inte placerade då.

  

Nu ligger Lova och sover och jag skall lägga mign i soffan.

Ha en trevlig lördag kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards