prickhundar

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Lite av varje

Av Eva - 21 augusti 2010 19:59

Idag pratade jag med en vännina från Göteborg hennes 3,5 åriga hane har somnat in pga en skada jättetråkigt att höra.


Vad har hänt här då inte särskilt mycket jag har varit lite dålig är bättre nu.

har bakat fem äpplepajer och 2 äpplekakor gott att ha till vintern. Det finns jättemånga äpple och ett päronträd fem svarta vinbär och de har jag plockat av Mia (min dotter) fick de så nu får hon jobb att göra saft eller vad hon vill.


Arne har gjort en större rastgård med utgång från altanen men hundarna tycker det är roligare att springa lösa i trädgården.


Igår så började bonden att köra med tröskan men idag regnade det då vi tog en promenad på det klippta bort till skogen Gustav tog en egen liten runda man han kom hem till slut och han var jättetrött.

 Idag har vi ätit kålpudding och potatis det är inte ofta vi äter husmanskost men det var riktigt gott.


Lova stog och titta på min gamla dockevagn och gissa vem som låg i den? Jo vår katt Fiona.

     

Och ett litet sötis kort på vår babie Lova.

Det var allt nu skall jag ta en Martini och kolla på tv.

Ha en trevlig lördag kväll.

 
 
Ingen bild

Berit

21 augusti 2010 21:05

Äntligen nu har jag koll på vad du gör när du flyttade ifrån mig.
Kram saknar dig så mycket.

 
Monica

Monica

21 augusti 2010 21:15

Tråkigt att vara tvungen att ta bort en så ung hund.

Här har fåglarna roffat åt sig det mesta av vinbären och äpplen är inte klara än. Men det blev äppelstrudel till efterrätt idag fast på köpta äpplen!

Svarade i min blogg men kan svara här också, Eftersom Freja är 6 månader så har jag bara ställt ut henne 2 ggr på inoffare. Men tänker ställa henne mer sedan såklart så får vi se hur det går.

http://pudal.se

 
Anette

Anette

22 augusti 2010 15:18

Usch va tråkigt å behöva ta bort en så ung hund =(

Va gulligt första kortet va =)
Å va du e duktig å baka å kunna spara =)Gör jag nånting så äter man upp de lika fort...hihi

http://ivrigaizor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 16 december 2012 14:39

Av Eva - 21 oktober 2012 20:36

Av Eva - 21 oktober 2012 20:05

Sen jag skrev har Lova blivit Champion hon blev det i Backamo på sim 6:e utställning. Och i Sofiero fick hon sitt första CACIB. ...

Av Eva - 4 juni 2012 21:11

Nu kan man skriva i bloggen på IPhone jättebra då kanske jag skriver oftare . Det var väldigt länge sedan jag skrev här. Men det har väl inte hänt då mycket. Lova har börjat löpa sist hon löpte var i april förra året och Gustav har blivit så kär ...

Av Eva - 3 mars 2012 16:37

Nu är det vår här i Mölnlycke.... solen skiner och det är plusgrader så skönt. Jag har varit ute med hundarna ovanligt eller? Först tog jag och Lova en promenad det är så skönt att gå med en hund. Vi gick ner till fotbollsplanen och busade, slä...

Ovido - Quiz & Flashcards